Een geldinzamelactie starten

Je kunt je op verschillende manieren inzetten voor ons. Door zelf rechtstreeks een donatie te doen of door een geldinzamelactie te starten. Dat wil zeggen dat je iets gaat doen of gaat organiseren om geld op te halen voor ons/ Je krijgt dan op deze website een eigen sponsorpagina. Daarop kunnen mensen aan je doneren. Deze pagina kun je natuurlijk makkelijk verspreiden binnen je online netwerken.

Alleen of met een groep
Je kunt alleen een actie opzetten, maar je kunt dat ook met een groep doen. Met je groep krijg je dan een teampagina waarop teamleden zich kunnen aanmelden. Ieder teamlid heeft dan ook nog een eigen, persoonlijke pagina.

Hoe werkt het?
Je kunt een actie aanmaken door op de knop 'Start actie' te klikken. Vervolgens maak je een account aan op de website zodat je je pagina later kunt beheren. Daarna vragen we of je een individuele of een teamactie wilt aanmaken. Na het invoeren van een aantal gegevens (bijvoorbeeld de titel van je actie) wordt jouw actiepagina aangemaakt. Je ontvangt een mail met inloggegevens voor het Kentaa Dashboard waarmee je de actiepagina kunt beheren en verder kunt inrichten met bijvoorbeeld mooie foto's.

Een actie kan van alles zijn
Denk aan een sponsorloop waarbij je jezelf laat sponsoren voor ieder rondje dat je loopt. Familie en vrienden willen over het algemeen wel een bijdrage geven voor jouw inspanningen. Ben je niet zo heel sportief? Geen probleem! Je kunt ook iets bakken of knutselen wat je vervolgens weer kunt verkopen voor ons. Warme oliebollen, vrolijke kerstkaarten of een romantisch valentijnsgedicht. Je kunt het zo gek niet bedenken! Als je bijvoorbeeld iets doet op een braderie waarbij mensen in contant geld doneren/betalen, kan je achteraf het opgehaalde bedrag makkelijk op je pagina storten via bijvoorbeeld iDEAL.

In competitie met je teamleden!
Wanneer je een actie met je team start heb je op de website een teampagina en hebben alle teamleden een eigen persoonlijke pagina. Zo kun je bijhouden welk teamlid voor de meeste inkomsten zorgt. Dit maakt het lekker competitief en je kunt er eventueel een leuke beloning aan koppelen voor de persoon die het meeste geld weet op te halen.

Kun je wel wat inspiratie gebruiken voor een leuke actie? Bekijk dan eens de acties die al op diverse Kentaa websites zijn aangemaakt.